Saturday, 3 September 2016

Sunday post 41; It's Monday What are you reading? 27

The Sunday Post is a chance for a chat and a catch-up with other bloggers, and is hosted by Kimba here: while It's Monday! What are you reading? is now hosted by Kathryn here:

Hmmmm .... not a lot is going on in my corner, to be honest. I have to start the process of getting financial help tomorrow, which I'm dreading in only one sense - the red tape, or the possibility that I'll be turned down, which is a genuine concern. But I won't know if I don't try.

Otherwise, I'm applying for jobs and figuring out how to fill in my days. It's funny - just after I took redundancy last year (and it's been a year - my ~anniversary was today) I didn't have the same problem.

Of course, then, I had money in the bank and my brain always goes "money = entertainment" so now that I don't have money in the bank, my brain is going, "I don't understand, what do we do?" Even though I'm surrounded by projects - books for one, cross-stitch; I have five or six colouring books and one very large dot-to-dot book (I used to love dot-to-dot as a kid - more than colouring in). I have movies, and games, and Netflix and a bus stop right outside the door to take me out for a bit.

And spawn, of course. But my brain rebels and goes "no money = nothing to dooooo." Lies. Damn lies.

We went to the library today, which was  a fun trip - spawn asked to go, which is unusual. He likes to read, but lately he's been getting more interested and invested in it which is great to see. We're slowly making our way through Harry Potter at bedtime and he's about the right age I think to  really enjoy it.

As for myself, I polished off two M/M ebooks last week - Too Many Fairy Princes by Alex Beecroft - which was FAR better than the terrible title suggests - and Looking For Group by Alexis Hall, which I really enjoyed. I meant to do a review post, but ... didn't. I'll do it this week.

I'm still reading Dark Tower #3 - The Waste Lands, and so far so good. Not sure if I'll meet my goal of finishing the whole series by the end of the year, but you never know.

I also started Wishful Drinking - Carrie Fisher's memoir. It's short and so far pretty entertaining.

My Friday night movie was Lucy, the Scarlett Johanssen one, and it was bloody awful. Review coming this week also.

How about you?

What's been going on?

What are you reading?


  1. I hated Lucy- thought it was terrible, so I'm with you there. Ugh. Wishful drinking sounds funny- I've heard Carrie Fisher's pretty much a riot. And yeah money does = entertainment doesn't it??? I need more to have more lol. I have plenty too between books and Netflix, but nope now I have games I want lol. Was kinda keen on No Man's Sky but now I'm hearing very mixed things, so maybe later.

  2. I hope that you find a job soon! It's nice to take time off for a while, but sometimes it's nice to have work. :)

  3. I can so relate. I didn't get too stressed about not finding a job for 6-9mths but then things got tight and I went on unemployment benefits. It was kinda depressing but essential.

    I had something for a while but after a couple of years found myself unemployed again... And back on benefits.

    I have to admit the time made me appreciate money more. I'd been on a pretty good wicket in the workforce for a couple of decades so I didn't really appreciate what I had. Being on a very limited income for some time meant I had to make the tough decisions and started to appreciate every cent a lot more.

    I hope the financial assistance comes through. x

  4. It must be hard when you are out of work. I hope things work out for you. I'm just starting my 41st and final year as a school librarian/media specialist. Filling my time could be an issue in retirement when I don't have a daily job to go to. Come see what I accomplished last week here. Happy reading!

  5. I haven't read the Dark Tower series yet, but I'll have to check it out soon. Hope you enjoy your books!

    My It's Monday! What Are You Reading? post.

  6. Greg: Lucy was so, so terrible. I'm part way through Wishful Drinking and yes, Carrie Fisher is very funny. I've heard mixed things about No Man's Sky too, but I'm still curious about it.

    Anna: Thank you!

    Deborah: It's a struggle for sure. Thank you.

    Kathy: Thank you :)

    Majanka: I've just finished book three, and so far, so good! :)